Doorgaan naar hoofdcontent
Goedemorgen op deze mooie zondagmorgen,



Het wordt voor mij, door alle drukte die ik rondom mij heen heb, een beetje moeilijk om nog met enige regelmaat een blogje te schrijven. Maar helemaal opgeven, kan ik nog niet. Ik schrijf nu bijna zeven jaar frequent mijn belevenissen en plaats deze voor alle mensen die het maar lezen willen op het internet.
Maar dit tijdperk dreigt mij voorbij te streven.
Op Google + kan ik straks niets meer plaatsen, zij gaan binnenkort uit de lucht en facebook begint hier en daar ook wat scheurtjes en scheuren te vertonen.
Het nieuwe korte schrijfkanaal is Instagram, ook daar ben ik tegenwoordig lid van ( je moet wel, wil je een beetje meegaan met deze tijd ) ik heb de eerste foto, van mijn boek met bijpassende boekenlegger'
weliswaar zonder tekst, maar wel met een verwijzing naar mijn Website reeds geplaatst. Daar kan men, bijna, alles te weten komen, van wat ik allemaal uitspook op creatief gebied. Gemak dient de mens nietwaar?
Soms heb ik het gevoel dat de tijd bezig is mij in te halen en kan ik het allemaal niet meer bijhouden.
Op dit moment zeker niet, want ik ben net een junk die bezig is af te kicken van de Prednison. Ik sta nu op een half tabletje per dag en mijn lijf protesteert als een gek. Alle pijn en moeheid, die ik even niet had, komen voor mijn gevoel dubbel en dwars terug. Leuk is anders, maar ik heb er wel mee te dealen en wanneer ik mijn kwaliteit van leven wil behouden, moet ik wel blijven lachen en het liefst veel, dan vergeet ik misschien even die ellendige pijn, die maakt dat ik zo af en toe uitgevloerd door vermoeidheid, om 20.00 uur in de avond, van ellende mijn bed in duik om in de armen van Morpheus  in de droomslaap der vergetelheid te storten zodat ik even niets meer voel.

Genoeg narigheid. Ik neem u mee naar de positiviteit in mijn leven.
Mijn boek, zoekt zijn eigen weg in boekenland en gaat half februari door Nederland en België rouleren om gelezen te worden door mensen die daar interesse in hebben. Ik heb mij aangemeld bij het 'Selfpub café' die daar zorg voor gaan dragen in ruil voor een recensie en wat meer bekendheid. Over recensie gesproken, als het goed is komt er binnenkort ook eentje van een recensiste uit Maastricht die mijn boek binnenkort gaat lezen.. Jaja hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Mijn uitgever is door de eerste druk heen en gaat overwegen om het boek (zonder schoonheidsfoutjes) te herdrukken. Ik zou me zéér vereerd voelen en hou u uiteraard op de hoogte. Ondertussen ben ik druk bezig met het tot stand laten komen van een bijzonder kinderboekje. Dat vraagt tijd en veel energie, maar is zó leuk, dat ik bijna vergeet dat ik artrose heb. Ik moet alle teksten straks gaan halen uit een wirwar van kladjes die overal en nergens liggen. Ik ga tegenwoordig met een klein opschrijfboekje naar bed om alle idiote ingevingen te noteren ook bij nacht en ontij. Mijn creativiteit mag stromen en is nog lang niet opgedroogd.

Even iets anders, de lekkage in mijn stulpje is, zoals u weet, opgelost door de twee mannen in het zwart en inmiddels is de winterschilder langs geweest, die met een vochtmeter het stukje verspochte plafond heeft gemeten en aangekondigde na drie weken weer contact met mij op te nemen. De meter sloeg behoorlijk uit, de boel bleek veel te vochtig om te kunnen reinigen en opnieuw te witten. Geluk bij een ongeluk, de vochtplekken zitten achter de gordijnrails, dus wordt alleen dat stukje gewit. Dat is in ieder geval iets om dankbaar voor te zijn, want anders had ik mijn slaapsuite moeten ontruimen en daar moet ik nu net even niet aan denken pfff.. Ben al moe als ik dit alleen al opschrijf!

Verder heb ik besloten om mezelf elke maand van dit nieuwe jaar een klein cadeautje toe te kennen in de vorm van een bos bloemen, dure bonbonnetjes of iets anders. De eerste klapper van de maand januari werd een bioscoopkaartje van het Filmhuis voor de film 'Bohemien Rhapsody' over het leven van  Queen, Freddy Mercury. Vanaf de eerste seconde werd ik meegezogen en zat ik er helemaal in. Geweldig! wat een goede keuze voor mijn eerste cadeautje. Mijn tweede weet ik ook al, want daar kan ik niet omheen... dat wordt een JBL bleutooth speakertje, en niet alleen vanwege mijn initialen, maar vanwege het mooie geluid als aanvulling op mijn appeltje. Zo kom ik helemaal niet meer uit mijn bureaustoel.

Er valt nog veel te leren over mijn nieuwe aanwinst. Ik moet alle foto's die inmiddels vanaf mijn  oude laptop zijn overgezet op ' Granny Smith'  in mappen plaatsen op hun nieuwe locatie, ook dat vraagt tijd en energie, maar ook dat, is leuk. Mijn wachtwoorden van alles waar ik een ww voor nodig heb, zal ik ook maar eens een fatsoenlijk neerpennen en een veilige plek geven. En zo zijn er nog legio dingen die ik nog wil, wens en moet doen, liefst voordat de lente begint.
Het ergste kabaal in deze bouwput, deze poel van jolijt had vorige week zijn hoogtepunt bereikt en wordt nu weer, naar ik mag aannemen tot normale proporties teruggebracht. Dat werd tijd! Het halve appartementen complex, met of zonder ' Philips oorbellen' lees; gehoorapparaten, is volgens mij overspannen door die herrie. ikzelf zat aan de rand van... en was zwaar overprikkelt. Ik mag hopen, dat men de verbouwing in het flatje aan de overkant van de gang nog even uitstelt, totdat de gemoederen iets minder verhit zijn.

Want het leven op de drempel, in de poppenkast, van de overgang, valt soms niet mee. Zeker niet met achterstallig onderhoud, waaraan men nu ineens gaat beginnen. Pleisters plakken aan de buitenkant en aan de binnenkant renoveren opdat men de huurprijzen weer drastisch kan aanpassen. Het weet wat tegenwoordig. Ik ben nog elke dag blij met mijn huisje en mijn plekje, maar dan toch het liefst in stilte. Morgen komt mijn hulpje voor de grote HH klussen, want die kan ik na een half leven boesteren bij anderen, met als gevolg zware slijtage, niet meer aan. Ben altijd blij wanneer zij komt. Daarna moet ik weer in de ruststand voor een dag of twee en probeer ik op de woensdagen toch te gaan trainen in het warmwaterbad.
Ik word zolangzamerhand een echte BNer, lees; bejaarde Nederlander, maar wie schrijft die blijft.
Daar ga ik nog maar even vanuit, want ik ben nog niet helemaal uitgeschreven.
maar wel voor vandaag. Warme groeten van Josephientje.

© Josephientje



















Reacties

Populaire posts van deze blog

Los zand    24-3-2019 Als los zand glipt de tijd door mijn vingers en is ook deze dag voorbij voordat ik er erg in heb. De duisternis treedt langzaam in en ik zie de zon achter de bomen zakken in een fel rode gloed. Even ga ik buiten op mijn balkonnetje staan om naar dit, elke keer weer verbijsterende spektakel te kijken. Het is oogstrelend zoals de natuur zich laat zien, elke dag weer in een andere gedaante. Zelf loop ik nog steeds in de vette lappen, vanochtend bij het opstaan, heb ik razendsnel alle voornemens die ik voor deze dag had, van tafel geveegd en laat ik het leven toe zoals het zich aandient. Soms heb ik van die dagen, waarop er werkelijks niets uit mijn handen komt en mijn geest zich kennelijk aan het voorbereiden is op de volgende aanval van creativiteit die op ditzelfde moment een uitbarsting heeft. Mijn vingertoppen dansen over het toetsenbord en ik ben niet meer te stoppen. Zinnen lang en kort, schieten door mijn hoofd en worden onmiddellijk
Dagje 'JORDAAN' Amsterdam. Op deze stralende, warme herfstdag staat weer een dagje 'Jordaan ' gepland. Dit keer ga ik met schrijfmaatje Ingrid. De zon staat al hoog aan de hemel wanneer ik aankom op het Amsterdamse centraal, waar wij een afspraak hebben om kwart voor 11. Ik neem een trein eerder en ben hierdoor ruimschoots op tijd. Lijkt het nu maar zo, of is het echt zo dat door de komst van de noord Zuid lijn de drukte bovengronds iets rustiger oogt? Ik zie in ieder geval niet zoveel gekrioel van mensen, meestal toeristen, die mij voor de voeten lopen. Wel is er veel politie op de been en rijden er, door politie optreden, geen treinen van en naar Hoofddorp schalt het door de luidsprekers. Het zal wel ergens voor nodig zijn, maar je zult toch maar een afspraak hebben in Hoofddorp. Ik heb nog even wat tijd, voordat ik mijzelf voor de Hoofdingang plaats, opdat mijn schrijfvriendin mij kan spotten. Dit is een lang geleden gepland dagje, waar wij ons allebei zéér op
Hoe triest en typerend. De klacht die ik gisterenmiddag heb neergelegd betreffende het onmenselijke gedrag van een van de chauffeurs van 'WMO Taxi Gooi en Vechtstreek' welke ik gedeeld heb met hun facebook pagina en de mijne, heeft geleid tot het plotseling opschonen van bovengenoemde pagina. Twee klachten (waaronder de mijne) zijn per onmiddellijk van hun site verwijderd. Deze actie van WMO taxi zegt  wel genoeg! Maar de actie van fb kan ik absoluut niet billijken, temeer omdat mijn klacht op geen enkele manier onfatsoenlijkheden bevat. Publiceren,(uitwisseling, waar fb toch voor bedoeld is) heeft gemaakt dat ik nu min of meer geboycot wordt. Ik kan opeens niets meer op mijn tijdlijn kwijt, geen likes of een opmerking plaatsen bij mijn facebook vrienden. Oeps er is iets mis, heb ik vandaag net iets te vaak voorbij zien komen! Als Nederlands staatsburger, levend in een land, waarin vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat ben ik stomverbaasd over de actie van