Doorgaan naar hoofdcontent


In de lappenmand zou ik het niet willen noemen en dit is ook géén klaagzang, maar als ik deze week mijn agenda bekijk, dan constateer ik toch wel dat een aantal dingen niet helemaal gaan zoals ik zou wensen, hoewel?
Morgen mag ik eerst naar Ergotherapie voor mijn hand.
Mijn hand, die inmiddels aardig gewend is aan de spalk die het heeft aangemeten gekregen en die ik ook braaf dag en nacht draag, gaat gestaag vooruit. Ach alles went nietwaar? En...ik kan er gelukkig mee typen Hoera!
Moet ook eerlijk bekennen dat het bezoekje aan de handendokter en de twee afschuwelijk pijnlijke injecties in pols en duim, de pijn nu tot een minimum heeft gereduceerd.
Op een schaal van 1 tot 10 zou ik mijn genezingsproces een cijfer 7 toekennen. Dit gedeelte van mijn lijf zit gelukkig weer in de lift. Want zeg nou zelf, elke dag leven met pijn is niet fijn.
Maar slijtage of in vaktermen artrose is nu eenmaal een zéér pijnlijk en niet te stoppen proces en dat ouderdom nu eenmaal met gebreken komt, dat is mij in de loop van de jaren ook wel duidelijk geworden.
Nu de pijn in mijn hand bijna weg is gaat mijn rug opspelen en niet zo'n beetje ook! Ik loop de afgelopen week rond op de pijnstillers light met af en toe een uitschieter naar medium.
Van de Tramadol (morfine) blijf ik liever helemaal af. De uitwerking van deze chemische rotzooi, weet ik uit eerdere ervaring, is bij mij dubbel heftig omdat ik bijna nooit pijnstillers slik.
Van die troep wordt ik zo suf als een konijn.Ik sla, wanneer ik zo'n snoepje achter de kiezen heb bijna onmiddellijk wartaal uit, herken mezelf niet of nauwelijks meer wanneer ik in de spiegel kijk. Ik kan niet meer normaal functioneren en beslist géén auto meer rijden ik ben compleet gedrogeerd en emotioneel een wrak. Dit gaat me véél te ver, daar pas ik voor. Dan scharrel ik maar op de medium zuurtjes langs de bedrand, want als ik dan alsnog omval, is het tenminste op mijn comfortabele en oh zo vertrouwde matras.
Dinsdag, zo heb ik besloten, ga ik maar weer eens naar mijn eigenste prikchineesje om te kijken of zij mij op dit punt wat verlichting kan brengen met naald, maar dan zonder draad uiteraard.
Misschien dat een welness ochtendje in het warme zwembad aanstaande Woensdag wat soelaas brengt en de ergste pijnprikkels weet te dempen? Geen idee? Maar ik ga wel. Want warm water is een weldaad voor mijn pijnlijke lichaamsdelen. Bovendien doet het de geest even afleiden van het gefocust zijn op die rot pijn die altijd sluimert en zo af en toe ontvlamt.
Donderdag ben ik besteld op de Polikliniek Cardiologie van het ziekenhuis hier in de buurt,voor een simpel hartfilmpje en gewoon om dingen uit te sluiten. Ik had wat lichte pijn op de borst en aangezien ik een gek hart heb dat af een toe een kleine pauze inlast tussen een aantal slagen, dat heet met een deftig woord Bigemini (hoe verzin je het!), toch maar even kleine controle dan, kan nooit kwaad.
En last but not least mag ik vrijdag naar de schouderdokter, want ik vrees dat mijn schouders nu ook aan het verslijten zijn. Jaaah... ik ga voor het hele pretpakket, als ik iets doe, dan maar gelijk goed!

Dan heb ik voorlopig wel weer even genoeg ziekenhuizen therapeuten en witte jassen van dichtbij gezien en sluit ik de week af met een weekendje rust. Dat wil zeggen? Het kan natuurlijk altijd erger. Aankomende zondag ga ik mijn zwemmaatje ophalen en gaan wij samen de kunstroute doen in haar woonplaats.
Ik rij en zij zit. Zij kan zich niet of nauwelijks bewegen en voorlopig niet meezwemmen want door een ongelukkige en dramatische valpartij van de roltrap in een groot station (of all places )
heeft, arme zij, haar sleutelbeen gebroken. En dat is niet mis! Daar is mijn slijtage niets bij.
Geluk bij een ongeluk. Ik kan rijden en zij kan kijken en genieten van alles wat de kunstenaars ons zoal te bieden hebben.
Leuke bijkomstigheid, een van de zwemmende dames van onze badmutsclub doet ook mee aan de kunstroute. Zij fotografeert 'lezende vrouwen,' en het lijkt me nu hartstikke leuk om haar foto's te mogen aanschouwen, vooral na het schrijven van mijn allereerste boek.

©Josephientje                     







Reacties

Populaire posts van deze blog

Los zand    24-3-2019 Als los zand glipt de tijd door mijn vingers en is ook deze dag voorbij voordat ik er erg in heb. De duisternis treedt langzaam in en ik zie de zon achter de bomen zakken in een fel rode gloed. Even ga ik buiten op mijn balkonnetje staan om naar dit, elke keer weer verbijsterende spektakel te kijken. Het is oogstrelend zoals de natuur zich laat zien, elke dag weer in een andere gedaante. Zelf loop ik nog steeds in de vette lappen, vanochtend bij het opstaan, heb ik razendsnel alle voornemens die ik voor deze dag had, van tafel geveegd en laat ik het leven toe zoals het zich aandient. Soms heb ik van die dagen, waarop er werkelijks niets uit mijn handen komt en mijn geest zich kennelijk aan het voorbereiden is op de volgende aanval van creativiteit die op ditzelfde moment een uitbarsting heeft. Mijn vingertoppen dansen over het toetsenbord en ik ben niet meer te stoppen. Zinnen lang en kort, schieten door mijn hoofd en worden onmiddellijk
Dagje 'JORDAAN' Amsterdam. Op deze stralende, warme herfstdag staat weer een dagje 'Jordaan ' gepland. Dit keer ga ik met schrijfmaatje Ingrid. De zon staat al hoog aan de hemel wanneer ik aankom op het Amsterdamse centraal, waar wij een afspraak hebben om kwart voor 11. Ik neem een trein eerder en ben hierdoor ruimschoots op tijd. Lijkt het nu maar zo, of is het echt zo dat door de komst van de noord Zuid lijn de drukte bovengronds iets rustiger oogt? Ik zie in ieder geval niet zoveel gekrioel van mensen, meestal toeristen, die mij voor de voeten lopen. Wel is er veel politie op de been en rijden er, door politie optreden, geen treinen van en naar Hoofddorp schalt het door de luidsprekers. Het zal wel ergens voor nodig zijn, maar je zult toch maar een afspraak hebben in Hoofddorp. Ik heb nog even wat tijd, voordat ik mijzelf voor de Hoofdingang plaats, opdat mijn schrijfvriendin mij kan spotten. Dit is een lang geleden gepland dagje, waar wij ons allebei zéér op
Hoe triest en typerend. De klacht die ik gisterenmiddag heb neergelegd betreffende het onmenselijke gedrag van een van de chauffeurs van 'WMO Taxi Gooi en Vechtstreek' welke ik gedeeld heb met hun facebook pagina en de mijne, heeft geleid tot het plotseling opschonen van bovengenoemde pagina. Twee klachten (waaronder de mijne) zijn per onmiddellijk van hun site verwijderd. Deze actie van WMO taxi zegt  wel genoeg! Maar de actie van fb kan ik absoluut niet billijken, temeer omdat mijn klacht op geen enkele manier onfatsoenlijkheden bevat. Publiceren,(uitwisseling, waar fb toch voor bedoeld is) heeft gemaakt dat ik nu min of meer geboycot wordt. Ik kan opeens niets meer op mijn tijdlijn kwijt, geen likes of een opmerking plaatsen bij mijn facebook vrienden. Oeps er is iets mis, heb ik vandaag net iets te vaak voorbij zien komen! Als Nederlands staatsburger, levend in een land, waarin vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat ben ik stomverbaasd over de actie van