Doorgaan naar hoofdcontent


Of het nu komt door de hitte, de bezuinigingen of gewoon een communicatiemixje? het leven blijft verrassend. Dus...Lach erom...
Van de week bijvoorbeeld was het hele zwembad in rep en roer en hadden ze daar Amerikaanse toestanden voor de deur.
Wanneer ik in de ochtend aan kom rijden, zie ik hem staan: 'de geldwagen.' Rechter voorwiel op de stoep. Toen ik vanwege de afzettingen van een  groot aantal parkeerplaatsen ten behoeve van de Avondvierdaagse een derde en laatste rondje over het parkeerterrein reed om daarna het geluk te hebben, dat er bijna voor de ingang iemand weg ging, sprak ik zachtjes in mezelf;
'Gereserveerd voor 'Lá Jo' en bedankte de man voor het wegrijden.
Ik, ging naar binnen, groette de kassière en stopte mijn kaartje in de gleuf van de automaat die het onmiddellijk opat en weer uitspuwde om mij te vertellen dat ik nog 3 baden tegoed heb.
Altijd prettig nietwaar, dan hoef ik niet meteen in de buidel te tasten en kan deze kostenpost doorgeschoven worden naar de volgende maand.

Ondanks de broeierige warmte van de afgelopen dagen ( Nederland zit in een Lente hittegolf) welke zelfs in het zwembad voelbaar is, ga ik toch maar een bezoekje brengen aan de Turkse sauna. Goed voor de spieren en zo.
Dan komt mijn zwemmaatje binnen en zegt op bijna verontwaardigde toon:
'Nou dat is me toch ook wat zeg!,er staat een ambulance en een politiewagen voor de deur. Ze zijn alles aan het afzetten met linten en ik hoor net dat de brandweer onderweg is.'
'Is er iets ernstigs aan de hand dan ?' vraag ik in m,n onschuld 'Wordt het zwembad overvallen?'
'Niets van dat alles' zegt zwemmaatje. De geldloper van de geldwagen zit opgesloten in de kluis achter in de auto. De deur is achter hem dichtgevallen en hij kan er met géén mogelijkheid meer uit!'
'Maar die mensen zijn toch altijd met z,n tweeën, of ben ik nou gek?' zeg ik verbaasd. 'Kennelijk dit keer niet' is haar nuchtere antwoord.
'Nog ,n geluk dat hij dan zijn mobiel bij de hand heeft en de hulpdiensten heeft kunnen bellen' zeg ik.
Inmiddels is het niet alleen heet in de sauna, maar wordt het binnen in het zwembad met al die grote ramen ook steeds warmer.
Wij vertrekken naar het andere bad voor onze fitness les waar het een gekwetter van jewelste is.
Het hele kippenhok heeft een mening over de onfortuinlijke opgesloten geldloper wiens voertuig inmiddels schuil gaat onder een door de brandweer aangeleverde knalrode partytent, het is een bijna feestelijk gezicht met al die rood witte afzettingen. Op het stukje terrein staat nu ook een grote brandweerauto met werkende brandslang die de buitenkant van de geldauto koel houdt en de man op lichaamstemperatuur.

                                             

De sensatiebakken kwetteren allemaal door elkaar heen en het commentaar is niet van de lucht. Alle dames zijn van de leg en absoluut niet meer bij de les. Wanneer de straat-advocaten zich er ook mee gaan bemoeien wordt het mij teveel en zeg ik tegen een aantal van mijn fitness zusters dat ik me distantieer van alle speculaties.Niemand weet wat er precies is gebeurd.Het wachten is op een collega
die hem uit zijn benarde positie gaat bevrijden.deze moet echter uit Brabant komen. Dus houdt de brandweer de boel nog één uurtje kletsnat.
Wat een consternatie zomaar op de Woensdag ochtend, dit maakt dat de les later begint en ietsje vroeger eindigt. Gelukkig is het allemaal eind goed, al goed.
De man wordt bevrijd en nadat hij zijn zakken heeft geleegd en alles klopt, krijgt hij een kop koffie voor de schrik en kan hij zijn weg vervolgen.
Voor deze nep Dagobert Duck was het een mooie droom
Hij zat een dik uur op z,n geld              
                                                 En zwom er ook nog even in.


                                             ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Soms heb je een mixje van een Babylonische spraakverwarring, een communicatiestoring en een wel hele snelle jongedame...
Ik heb iets besteld voor mijn gezondheid bij de online drogisterij op internet.Eens kijken of een reinigingskuurtje op plantaardige basis iets kan doen tegen mijn vermoeidheid en chronische pijnen.Ik ben nog steeds zoekende naar iets dat daadwerkelijk helpt en geen echte chemische stoffen bevat.
Hoera! Gevonden, besteld en een tijdstip van bezorging afgesproken. Ziezo dat was dat.
Gisteren was ik de hele dag niet huis, daarom had ik voor een bezorgingstijd tussen 18.00 en 22.00 uur gekozen en het allemaal keurig vastgelegd.
Wat schetst mijn verbazing als ik een NIET THUIS schrijven in m,n brievenbus aantref. Ik voel een bal van vuur omhoog schieten vanaf mijn navel tot aan mijn kruintje en verder de hoogte in. Pislink ben ik. Zijn ze nu helemaal besodemietert! Als je denkt dat je alles fatsoenlijk geregeld hebt dan gooien zij roet in het eten en stappen zomaar over mijn fatsoensnormen heen! Nou die vlieger gaat dus mooi niet op! Binnen twee minuten hang ik aan de telefoon.
Ik zeg dat ik héél boos ben. De aardige dame hoort mijn verhaal aan en probeert met mij mee te denken.'Hoe kan zoiets nou?'vraag ik aan haar?. 'Ik maak afspraken en hou me eraan, ben op tijd terug van weggeweest en dan zoiets!' Ik kan er met mijn pet niet meer bij. Een aantal uren geleden had ik nog een gesprek over dat tegenwoordig veel mensen niet meer lang bij een bedrijf werken en misschien daarom géén enkele binding hebben met het werk dat ze doen. Ach drie uur op en drie uur af als flexwerker, dan krijg je haast ook geen voeling met het product en de klant.
Vroeger had ik een postbode, die precies wist wanneer ik jarig was,omdat er dan een aardige stapel verjaardagskaarten tussen zijn post zat met mijn naam erop. Hij feliciteerde mij al vanuit de verte, wanneer ik buiten met mijn hondje liep en heeft zelfs nog wel eens een gebakje meegegeten. Dat was iemand met hart voor zijn werk,die elke dag met plezier zijn rondje liep.
Niet dat het vroeger beter was, maar je kende elkaar en vertrouwde erop dat het allemaal goed kwam en meestal was dat ook zo.
Gelukkig komt dit ook weer goed, want wanneer de geduldige dame aan de telefoon vraagt of ik er iets aan heb als zij gaat kijken naar waar het bewuste pakje vandaan komt en wanneer ik de plaatsnaam hoor, gaat er opeens bij mij een héle grote lamp branden.
Het nummer geeft aan dat het pakje uit het oosten van het land komt. Had mijn lieve uitgeefster niet beloofd mij nog snel een aantal boeken op te sturen ?? Ja hoor!! Het daagt nu bij mij nu ook in het Oosten en dan valt het kwartje.Mijn leuke uitgeefster is een snelle dame. maar dat zij zo snel zou zijn dat kon ik toch niet weten?
Het pakje van de drogist komt met Post.nl en dit is dus gewoon een pakketje dat door de pakketdienst werd geleverd.
'Ik vind dat u zich nogal kalm en fatsoenlijk gedraagt ondanks uw kwaadheid' zegt de mevrouw aan de telefoon.Dat vat ik dan maar op als een compliment,tenslotte was mijn boosheid niet persoonlijk aan haar gericht. Ik vraag omdat er een nogal drukke week aankomt, waarin ik veel weg ben of het pakketje a.s. Donderdag  alsnog geleverd kan worden.Dat kan! Dat is fijn en daar ben ik blij om
Het is gewoon een verwarrend misverstand waar ik achteraf verschrikkelijk om kan lachen. De bestelling van de drogist komt alsnog keurig op tijd. Ik ben al aan mijn 5 dagen kuur begonnen.
Ik hou u op de hoogte.
                                                     

                                                                        Josephientje


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~







Reacties

Populaire posts van deze blog

Los zand    24-3-2019 Als los zand glipt de tijd door mijn vingers en is ook deze dag voorbij voordat ik er erg in heb. De duisternis treedt langzaam in en ik zie de zon achter de bomen zakken in een fel rode gloed. Even ga ik buiten op mijn balkonnetje staan om naar dit, elke keer weer verbijsterende spektakel te kijken. Het is oogstrelend zoals de natuur zich laat zien, elke dag weer in een andere gedaante. Zelf loop ik nog steeds in de vette lappen, vanochtend bij het opstaan, heb ik razendsnel alle voornemens die ik voor deze dag had, van tafel geveegd en laat ik het leven toe zoals het zich aandient. Soms heb ik van die dagen, waarop er werkelijks niets uit mijn handen komt en mijn geest zich kennelijk aan het voorbereiden is op de volgende aanval van creativiteit die op ditzelfde moment een uitbarsting heeft. Mijn vingertoppen dansen over het toetsenbord en ik ben niet meer te stoppen. Zinnen lang en kort, schieten door mijn hoofd en worden onmiddellijk
Dagje 'JORDAAN' Amsterdam. Op deze stralende, warme herfstdag staat weer een dagje 'Jordaan ' gepland. Dit keer ga ik met schrijfmaatje Ingrid. De zon staat al hoog aan de hemel wanneer ik aankom op het Amsterdamse centraal, waar wij een afspraak hebben om kwart voor 11. Ik neem een trein eerder en ben hierdoor ruimschoots op tijd. Lijkt het nu maar zo, of is het echt zo dat door de komst van de noord Zuid lijn de drukte bovengronds iets rustiger oogt? Ik zie in ieder geval niet zoveel gekrioel van mensen, meestal toeristen, die mij voor de voeten lopen. Wel is er veel politie op de been en rijden er, door politie optreden, geen treinen van en naar Hoofddorp schalt het door de luidsprekers. Het zal wel ergens voor nodig zijn, maar je zult toch maar een afspraak hebben in Hoofddorp. Ik heb nog even wat tijd, voordat ik mijzelf voor de Hoofdingang plaats, opdat mijn schrijfvriendin mij kan spotten. Dit is een lang geleden gepland dagje, waar wij ons allebei zéér op
Hoe triest en typerend. De klacht die ik gisterenmiddag heb neergelegd betreffende het onmenselijke gedrag van een van de chauffeurs van 'WMO Taxi Gooi en Vechtstreek' welke ik gedeeld heb met hun facebook pagina en de mijne, heeft geleid tot het plotseling opschonen van bovengenoemde pagina. Twee klachten (waaronder de mijne) zijn per onmiddellijk van hun site verwijderd. Deze actie van WMO taxi zegt  wel genoeg! Maar de actie van fb kan ik absoluut niet billijken, temeer omdat mijn klacht op geen enkele manier onfatsoenlijkheden bevat. Publiceren,(uitwisseling, waar fb toch voor bedoeld is) heeft gemaakt dat ik nu min of meer geboycot wordt. Ik kan opeens niets meer op mijn tijdlijn kwijt, geen likes of een opmerking plaatsen bij mijn facebook vrienden. Oeps er is iets mis, heb ik vandaag net iets te vaak voorbij zien komen! Als Nederlands staatsburger, levend in een land, waarin vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat ben ik stomverbaasd over de actie van