Doorgaan naar hoofdcontent
NORMAAL OF ABNORMAAL?

Ik begin me zo langzamerhand echt af te vragen wat tegenwoordig nog normaal is en wat abnormaal?
Gisteren was ik na de zomervakantie braaf weer naar het zwembad.
In de zomervakantie laat ik daar mijn neus, niet of nauwelijks zien vanwege een principe kwestie.
Misschien zijn het mijn botte hersens die de strekking van deze keuze niet begrijpen, maar ik weiger principieel om me te schikken in dit lot!
Gedurende de zomervakantie, kan ik, (en met mij vele anderen) geen gebruik maken van mijn abonnement dat ik heb voor de senioren training en dat ik om de paar maanden braaf laat opwaarderen. Zo staat er altijd altijd genoeg op om te kunnen genieten van mijn wekelijk rondje Welness.
In de zomer vakantie word ik verplicht de volle mep te betalen en krijg dan geen kaartje, maar een papieren polsbandje om mijn arm.
Ik snap hier absoluut niets van! Ik heb reeds vooruit betaald! Dus, wat maakt dat ik nu een aantal weken mijn knip moet trekken en het volle bedrag contant mag betalen?! Het scheelt misschien maar een paar centen, die ik overigens nog net kan missen, maar de strekking hiervan ontgaat mij volledig  zo ook elke logica.
Natuurlijk heb ik navraag gedaan, maar niemand die mij hierover klaarheid kan verstrekken, dus dan zit er voor mij maar één ding op en dat is die weken dan maar over te slaan.
En nee, ik heb niet het gevoel dat ik mezelf hierdoor benadeel, het is mij zowiezo met al die gillende en in het water springende ongeleide projectielen TE veel drukte. Ik kom hier voor mijn rust is mijn stelregel. Bovendien had ik het deze zomer ook best wel druk met allemaal leuke activiteiten. Echt pijn heb ik hier dus niet aan gehad.Maar zoals ik al zei; het is gewoon een principe kwestie. En ik sta in deze gewoon op mijn strepen! Punt uit! Ik vind het nog steeds nergens op slaan.
                                          Maar wat is gisteren meemaakte slaat echt alles!
Ik zit gezellig met mijn zwemmaatje in de warme whirlpool bij te kletsen wanneer een jonge vrouw, met een aantal peuterkinderen (stuk of drie) aanschuift op het trapje. De kindjes hebben gelukkig zwemvestjes aan en laten zich pardoes in het warme water vallen om vervolgens gelukzalig om zich heen te kijken. 'Dat is fijn hé en lekker warm?' zeg ik terwijl ik me naar hen toedraai tegen een van hen, waarop ik als beloning drie stralende glimlachen terugkrijg. Ik draai me weer terug en zie de jonge vrouw uitgebreid zitten bellen op de middelste trede van het trapje zich niet meer bewust van de wereld rondom haar. Zij zit vastgekleefd aan haar I phone.
Ik kijk mijn zwemvriendin aan en zij kijkt net zo verbouwereerd terug.
Dan word ik van binnen boos! Héél boos! Dit kan toch niet waar zijn? Het wordt met de dag gekker. de vrouw is helemaal verdiept in haar gesprek en heeft absoluut geen oog meer voor de kindjes.
En dan gebeurt het ( want, ik kan weer eens mijn mond niet houden.) Zéér fatsoenlijk, maar van binnen kokend van woede vraag ik aan haar of zij dit normaal en gepast vindt, bellen in de whirlpool?
Bijna direct, krijg ik een grote bek terug, waar ik me mee bemoei vraagt het wicht en dat zij het toch zachtjes doet??? 'Gaat u ergens anders bellen' sommeer ik haar dringend maar uiterst vriendelijk en stap over die grote bek heen. Zij belt nog héél even door met haar hand voor haar gezicht zodat ik niet kan zien wat zij over mij zegt, stapt vervolgens het bad uit met de telefoon nog steeds aan haar oor, trekt zich terug op het terras en laat de kindjes aan ons!!
Ik wil verder geen stennis maken, maar de verantwoording voor deze kindjes ligt toch echt bij haar! Uiteraard zal ik ingrijpen mocht er met een van de drie iets gebeuren, maar dan grijp ik haar ook, dan is ze voor mij! Je zult je kind maar meegeven aan iemand die zich helemaal niet bekommert om het welzijn van zo'n kleintje. Ik heb hier géén woorden voor.
De badjuffrouw, die te jong is of niet bevoegd is om hier iets van te zeggen laat haar begaan. Ook zij wil kennelijk géén oproer in het zwembad.
Word ik te oud voor deze wereld of wordt het abnormale maar weer eens normaal bevonden voor de lieve vrede?
Ik weet het niet, maar beiden, mijn zwemmaatje en ik vullen, wanneer voor ons de training erop zit hierover een klachten formulier in . Wij vinden dit allebei absoluut NIET kunnen. De caissière die bij de receptie zit en het formulier moet ondertekenen, steekt hierover ook haar ongenoegen niet onder stoelen of banken, zij draagt er zorg voor dat de papieren bij de juiste persoon terechtkomen en dat deze klacht serieus behandeld gaat worden.
Het moet toch echt niet gekker worden, want zeg nou zelf? Ziet u het voor u, de halve whirlpool gevuld met bellende medemensen? IK NIET en mijn zwemvriendin en de caissière ook niet.
Invullen van zo'n klachtenformulier, maakt dat mijn ergste woede wegzakt.
Wel vraag ik mij soms af in wat voor wereld ik toch leef waarin het abnormale getolereerd lijkt te worden als ware het normaal. Ik kan er met mijn gezonde verstand niet bij.


© Josephientje










Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe triest en typerend. De klacht die ik gisterenmiddag heb neergelegd betreffende het onmenselijke gedrag van een van de chauffeurs van 'WMO Taxi Gooi en Vechtstreek' welke ik gedeeld heb met hun facebook pagina en de mijne, heeft geleid tot het plotseling opschonen van bovengenoemde pagina. Twee klachten (waaronder de mijne) zijn per onmiddellijk van hun site verwijderd. Deze actie van WMO taxi zegt  wel genoeg! Maar de actie van fb kan ik absoluut niet billijken, temeer omdat mijn klacht op geen enkele manier onfatsoenlijkheden bevat. Publiceren,(uitwisseling, waar fb toch voor bedoeld is) heeft gemaakt dat ik nu min of meer geboycot wordt. Ik kan opeens niets meer op mijn tijdlijn kwijt, geen likes of een opmerking plaatsen bij mijn facebook vrienden. Oeps er is iets mis, heb ik vandaag net iets te vaak voorbij zien komen! Als Nederlands staatsburger, levend in een land, waarin vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat ben ik stomverbaasd over de actie van
Los zand    24-3-2019 Als los zand glipt de tijd door mijn vingers en is ook deze dag voorbij voordat ik er erg in heb. De duisternis treedt langzaam in en ik zie de zon achter de bomen zakken in een fel rode gloed. Even ga ik buiten op mijn balkonnetje staan om naar dit, elke keer weer verbijsterende spektakel te kijken. Het is oogstrelend zoals de natuur zich laat zien, elke dag weer in een andere gedaante. Zelf loop ik nog steeds in de vette lappen, vanochtend bij het opstaan, heb ik razendsnel alle voornemens die ik voor deze dag had, van tafel geveegd en laat ik het leven toe zoals het zich aandient. Soms heb ik van die dagen, waarop er werkelijks niets uit mijn handen komt en mijn geest zich kennelijk aan het voorbereiden is op de volgende aanval van creativiteit die op ditzelfde moment een uitbarsting heeft. Mijn vingertoppen dansen over het toetsenbord en ik ben niet meer te stoppen. Zinnen lang en kort, schieten door mijn hoofd en worden onmiddellijk
Dagje 'JORDAAN' Amsterdam. Op deze stralende, warme herfstdag staat weer een dagje 'Jordaan ' gepland. Dit keer ga ik met schrijfmaatje Ingrid. De zon staat al hoog aan de hemel wanneer ik aankom op het Amsterdamse centraal, waar wij een afspraak hebben om kwart voor 11. Ik neem een trein eerder en ben hierdoor ruimschoots op tijd. Lijkt het nu maar zo, of is het echt zo dat door de komst van de noord Zuid lijn de drukte bovengronds iets rustiger oogt? Ik zie in ieder geval niet zoveel gekrioel van mensen, meestal toeristen, die mij voor de voeten lopen. Wel is er veel politie op de been en rijden er, door politie optreden, geen treinen van en naar Hoofddorp schalt het door de luidsprekers. Het zal wel ergens voor nodig zijn, maar je zult toch maar een afspraak hebben in Hoofddorp. Ik heb nog even wat tijd, voordat ik mijzelf voor de Hoofdingang plaats, opdat mijn schrijfvriendin mij kan spotten. Dit is een lang geleden gepland dagje, waar wij ons allebei zéér op