Doorgaan naar hoofdcontent



Ik ben niet in 'the mood' zal ik maar zeggen en ' not amused.' Daarmee druk ik mij zachtjes uit, want ik heb zolangzamerhand een pesthumeur op dit vroege tijdstip van deze 'ook goedemorgen' nieuwe dag!
Hoewel ik normaliter toch wel vrolijk van aard ben, zijn er een aantal externe factoren die ervoor zorgen dat ik nu een flinke hoofdpijn heb bij het opstaan en het gevoel, dat een flinke zwerm bijen mijn hoofd bevolken. Het gonst en zoemt dat het een lieve lust is.
Vanaf klokslag 6 uur vanochtend is men bezig aan de buitenkant van dit pand, de voegen die vorige week met een Kango eruit gejekkerd zijn, opnieuw te vullen.
Geen idee hoe dat gaat? Maar het geluid dat hiermee geproduceerd wordt hoort als het gezoem van 50 bijenvolken die in één grote zwerm met een bloedgang komen aanvliegen regelrecht mijn slaapkamer en mijn oren in.
Ik heb het even helemaal gehad! Ik ben gaar, op over uit! Al mijn spieren spannen zich in één klap aan en aangezien ik nog aan het bijkomen ben van ...voel ik mij op dit moment behoorlijk lamlendig. Het wil gewoon even niet. Ik wordt hier zo dwars van als een bos uien.
Eigenlijk wil het al een paar dagen niet. Ik doe niet anders dan mijn tijd verslapen en er komt werkelijk niets uit mijn handen. Ik ben nog te beroerd om te schrijven. Het voelt niet als griep, ik ben niet snotterig of verkouden, maar er zit wel een raar virus in mij, dat ik ergens moet hebben opgepikt.
Hier is maar één remedie tegen en dat is er gewoon aan toegeven. Ik kan weinig anders. Mijn intenties zijn goed, maar mijn lijf wil gewoon even niet mee. Daarbij komt, dat het fysieke deel van mij heftig protesteert tegen de afname van haar dagelijkse portie Prednison. Hetgeen betekent, dat alles wat even weg was, al die maanden, nu in alle heftigheid terugkeert.
Conclusie, het lijf en het hoofd zijn nu beiden in de war. Elke vezel in mij gilt om rust. En dat terwijl het hier in en om het huis zo onrustig is als maar kan.
Een verdieping lager zijn ze ook nog niet klaar. Nog geen seconde geleden laat iemand met veel lawaai iets uit zijn handen vallen en terwijl ik hier stijf van de schrik achter mijn bureautje zit, spannen mijn spieren zich in een fractie van slechts één seconde allemaal tegelijk samen. Dat betekent dus, nog meer pijnstillers en mijn bed weer in want terwijl ik dit schrijf, vallen mijn ogen, die droog zijn van alle verbouwingsstof, bijna spontaan dicht.
Ik probeer mezelf positief toe te spreken en te vertellen, dat dit vóór de lente, allemaal over is.
Maar na een aantal maanden verbouwing, valt dat niet mee en komt het niet echt binnen.
Ik probeer hier uit te stappen en dan toch maar mijn zegeningen te tellen. Dat krikt mij een beetje op.
Hier wordt ik ondanks alle narigheid blij van.
Mijn uitgever gaat toch over tot een herdruk, ze hebben nu nog een aantal bijgedrukt, want zij hadden nog maar één exemplaar liggen. Dat is héél goed nieuws. Ik heb er zelf nog twee. Dus ik ga binnenkort ook weer een aantal exemplaren bestellen. Voor de herdruk, worden alle schoonheidsfoutjes er uitgehaald en degene die nu een boek koopt heeft gewoon nog een collectors item in handen. Bij mij besteld? Gesigneerd en een bijpassende boekenlegger cadeau.

Mijn boek heeft via het 'selfpub café' een prachtige recensie gekregen die iedereen zou moeten lezen. Ik was hier helemaal ontroerd van. Dit is nu precies waarom het boek is geschreven en uitgebracht.
Ik heb het op mijn website gezet : www.josephientje.jimdofree.com  u kunt hier een kijkje nemen door deze link in uw browser te kopiëren.
Kijk daarna onder het kopje; recensie selfpub café. Ook de moeite waard om even op mijn gastenboek
te kijken, naar alle mooie schrijventjes. Veel kijk en leesplezier.
Ik ben trots en verheug me op alles dat nog komen gaat. 

Eerst maar eens helemaal beter worden, voor nu even op de waakvlam...

Was getekend © Josephientje


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Hoe triest en typerend. De klacht die ik gisterenmiddag heb neergelegd betreffende het onmenselijke gedrag van een van de chauffeurs van 'WMO Taxi Gooi en Vechtstreek' welke ik gedeeld heb met hun facebook pagina en de mijne, heeft geleid tot het plotseling opschonen van bovengenoemde pagina. Twee klachten (waaronder de mijne) zijn per onmiddellijk van hun site verwijderd. Deze actie van WMO taxi zegt  wel genoeg! Maar de actie van fb kan ik absoluut niet billijken, temeer omdat mijn klacht op geen enkele manier onfatsoenlijkheden bevat. Publiceren,(uitwisseling, waar fb toch voor bedoeld is) heeft gemaakt dat ik nu min of meer geboycot wordt. Ik kan opeens niets meer op mijn tijdlijn kwijt, geen likes of een opmerking plaatsen bij mijn facebook vrienden. Oeps er is iets mis, heb ik vandaag net iets te vaak voorbij zien komen! Als Nederlands staatsburger, levend in een land, waarin vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat ben ik stomverbaasd over de actie van
Los zand    24-3-2019 Als los zand glipt de tijd door mijn vingers en is ook deze dag voorbij voordat ik er erg in heb. De duisternis treedt langzaam in en ik zie de zon achter de bomen zakken in een fel rode gloed. Even ga ik buiten op mijn balkonnetje staan om naar dit, elke keer weer verbijsterende spektakel te kijken. Het is oogstrelend zoals de natuur zich laat zien, elke dag weer in een andere gedaante. Zelf loop ik nog steeds in de vette lappen, vanochtend bij het opstaan, heb ik razendsnel alle voornemens die ik voor deze dag had, van tafel geveegd en laat ik het leven toe zoals het zich aandient. Soms heb ik van die dagen, waarop er werkelijks niets uit mijn handen komt en mijn geest zich kennelijk aan het voorbereiden is op de volgende aanval van creativiteit die op ditzelfde moment een uitbarsting heeft. Mijn vingertoppen dansen over het toetsenbord en ik ben niet meer te stoppen. Zinnen lang en kort, schieten door mijn hoofd en worden onmiddellijk
8-1-2019                                               Heppie NU Jaar. Huisje kommer en kwel. Ik zit met smart te wachten op een telefoontje van de bewonersconsulent. Niet dat ik daar iets mee opschiet, maar misschien wordt er, doordat ik hem zo langzamerhand stalk, eindelijk eens daadwerkelijk iets in gang gezet en leidt dit tot reparatie van het dak. Dan kan mijn kommer en kwel eindelijk tot het verleden behoren. Met blijvend resultaat als het even kan graag. Hetgeen waar ik op wacht speelt al een poosje en is zeker vandaag niet te verhelpen. Er raast een  flinke Zuidwesterstorm over ons land en ik? Ik heb lekkage! Nee...  niet persoonlijk, maar het dak lekt al vanaf een aantal weken voor de kerst, dat geeft niet alleen wateroverlast, maar maakt dat ik om de paar uur een stapel handdoeken sjouw van en naar de droger, zodat ik altijd voorraad heb, die ik op de plek neerleg waar de druppels gestaag naar beneden komen. Vervolgens smijt ik de natte bende in de droger. Zo leef ik