Doorgaan naar hoofdcontent

                                                   De Prinsjesdag loterij …
                                          Van Hoedjesdag, naar Pakjesdag?
                                       
Een verslag vanuit den Haag van uw razende reporter waar een mager zonnetje deze Prinsjesdag beschijnt en ik ben erbij.
Hoedjesdag, voor alle dames die zich uiteraard ook dit jaar weer hebben uitgedost met een aantal  fraaie en bijzondere exemplaren. Kleurrijk en in alle soorten en maten waren de grote en kleine hoofddeksels, ook dit keer, weer rijkelijk aanwezig. Bekende genodigden wachtend in spanning op deze derde dinsdag in september om de inhoud van het zo welbekende koffertje, voorgelezen door onze majesteit, aan te horen. Velen zijn gespot door onze verslaggeefster ter plaatse.
Ook dit jaar viel over de inhoud van het houten kleinood te twisten en zetten de bezuinigingen voor de Burger door. Er zal er dit jaar ook weer flink in de buidel getast moeten gaan worden, door met name de gewone Nederlandse staatsburger, die ook dit keer weer flink de broekriem aan moet halen om de voorgestelde begroting voor het aankomende jaar rond te breien.
Buren, Burgers en Buitenlui: 'Ter lering ende Vermaeck' stuurden wij ook op deze derde dinsdag in september twee incognito hoedjes.
Dit jaar kozen wij voor twee pittige hoofdbedekkinkjes die hun commentaar niet onder stoelen of banken staken en deze dag infiltreerden en becommentarieerden onder het mom; ' Echte Ladies laten NIET over zich lopen! De dames hadden hun stevige nota’s al klaar voor het aankomend jaar.


Zij willen U hun ergernissen zeker niet onthouden, dus spuiden ze alle ongenoegens over deze pakjesdag op papier en vertrouwen ze u bij deze toe.
Ons spionageteam is geheel en al ontevreden met de op handen zijnde ontwikkelen betreffende de ziekten kosten waarvan de prijzen wederom verhoogd gaan worden en niet meer op te hoesten zijn voor de gewone burger! Daar zou je toch haast doodziek van worden!
De kloof tussen arm en rijk wordt hierdoor steeds groter. Zij spraken ook en vooral hun ongenoegen uit over de klasse justitie in ons land en over het feit dat er een speciale verzekering is voor hoger opgeleiden?? De dames vroegen zich oprecht af of een blindengeleidehond ( ook hoog opgeleid.) Een drugshond bij de politie (ook hoogopgeleid!) Of een geldhond (welke tenslotte ook hoog opgeleid is voor zijn baan) ook onder deze noemer vallen??
Zij maken zich ernstig zorgen over het abominabel slechte onderwijs en het tekort aan leraren, hulpverleners Politie en brandweer. Over de misstanden voor wat betreft het vluchtelingen beleid en ga zo maar door. Zij spreken hun bezorgdheid over bovenstaande al geruime tijd uit.
Wat zou het nu niet geruststellend zijn voor onze mede landgenoten wanneer er iets daadwerkelijk positiefs uit het bewuste houten koffertje zou komen. Zij pleitten voor een geluid dat de burger weer moed en houvast geeft.
De terugkeer van het ziekenfonds bijvoorbeeld, uiteraard met wat moderne aanpassingen. Afschaffing van het eigen risico en de eigen bijdrage. Meer handen aan het bed en op de werkplek. Geen gesjoemel en verkwanseling meer met de spaargelden van de burger. De pensioenfondsen stabiliseren in plaats van op de beurs speculeren en gokken met ONS geld.
                                     Rien ne va plus... ook dit geld is helaas niet meer van U.

Een toekomst gericht beleid voor ONZE kinderen die door hoge studieschulden vaak géén kant meer uit kunnen en hun halve leven vast zitten aan een schuld die zij door de overheid in hun schoenen geschoven kregen. Goede behuizing voor studenten en de mogelijkheid om een onderkomen te kunnen kopen met wat hulp van de regering. Laat ze niet tussen de wal en het schip vallen zoals NU.
Kinderen zijn de toekomst van een land.
Fatsoenlijke beloningen voor onze hulpverleners, meer blauw op straat, opleidingen aanscherpen en ook deels bekostigen.iedereen gelijke rechten en kansen! Opnieuw invoeren van de dienstplicht ook voor meisjes. Zij pleitten voor sociale dienstplicht voor alle jongeren in dit land.
En wat betreft de dagelijkse boodschappen die wederom in prijs gestegen zijn als gevolg van een stijgende economie?? Welke stijging?? Deze is mij als pensionade volkomen ontgaan. Mijn inkomsten stijgen niet meer. Mijn uitgaven wel degelijk!
Enfin, er is nog genoeg werk te verzetten in dit afkalvende land, constaterend dat regeren steeds meer uitproberen is geworden en zeker niet altijd met het beste resultaat voor de/uw kiezer.

Maar het is weer achter de rug, de hoedjes kunnen weer terug in hun dozen...
Ik heb nu even vrij en ga mijn eigen sokken stoppen in het kader van zelfredzaamheid en bezuiniging in een participatie maatschappij. Dat heette vroeger overigens gewoon burenhulp zonder dat het loden gewicht van mantelzorger eraan hing.
Wij hoedjes hebben weer genoeg misstanden gezien en te horen gekregen, wij duiken onder tot de volgende pakjesdag! Het is teveel!
Wij groeten U van ganser harte met een driewerf  'Hoera...' En spreken de hoop en verwachting uit, dat het volgend jaar nu eens ECHT beter gaat met ons kleine maar dappere landje. Met hartelijke groet van twee echte...


  en.

© Josephientje
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe triest en typerend. De klacht die ik gisterenmiddag heb neergelegd betreffende het onmenselijke gedrag van een van de chauffeurs van 'WMO Taxi Gooi en Vechtstreek' welke ik gedeeld heb met hun facebook pagina en de mijne, heeft geleid tot het plotseling opschonen van bovengenoemde pagina. Twee klachten (waaronder de mijne) zijn per onmiddellijk van hun site verwijderd. Deze actie van WMO taxi zegt  wel genoeg! Maar de actie van fb kan ik absoluut niet billijken, temeer omdat mijn klacht op geen enkele manier onfatsoenlijkheden bevat. Publiceren,(uitwisseling, waar fb toch voor bedoeld is) heeft gemaakt dat ik nu min of meer geboycot wordt. Ik kan opeens niets meer op mijn tijdlijn kwijt, geen likes of een opmerking plaatsen bij mijn facebook vrienden. Oeps er is iets mis, heb ik vandaag net iets te vaak voorbij zien komen! Als Nederlands staatsburger, levend in een land, waarin vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat ben ik stomverbaasd over de actie van
Los zand    24-3-2019 Als los zand glipt de tijd door mijn vingers en is ook deze dag voorbij voordat ik er erg in heb. De duisternis treedt langzaam in en ik zie de zon achter de bomen zakken in een fel rode gloed. Even ga ik buiten op mijn balkonnetje staan om naar dit, elke keer weer verbijsterende spektakel te kijken. Het is oogstrelend zoals de natuur zich laat zien, elke dag weer in een andere gedaante. Zelf loop ik nog steeds in de vette lappen, vanochtend bij het opstaan, heb ik razendsnel alle voornemens die ik voor deze dag had, van tafel geveegd en laat ik het leven toe zoals het zich aandient. Soms heb ik van die dagen, waarop er werkelijks niets uit mijn handen komt en mijn geest zich kennelijk aan het voorbereiden is op de volgende aanval van creativiteit die op ditzelfde moment een uitbarsting heeft. Mijn vingertoppen dansen over het toetsenbord en ik ben niet meer te stoppen. Zinnen lang en kort, schieten door mijn hoofd en worden onmiddellijk
Dagje 'JORDAAN' Amsterdam. Op deze stralende, warme herfstdag staat weer een dagje 'Jordaan ' gepland. Dit keer ga ik met schrijfmaatje Ingrid. De zon staat al hoog aan de hemel wanneer ik aankom op het Amsterdamse centraal, waar wij een afspraak hebben om kwart voor 11. Ik neem een trein eerder en ben hierdoor ruimschoots op tijd. Lijkt het nu maar zo, of is het echt zo dat door de komst van de noord Zuid lijn de drukte bovengronds iets rustiger oogt? Ik zie in ieder geval niet zoveel gekrioel van mensen, meestal toeristen, die mij voor de voeten lopen. Wel is er veel politie op de been en rijden er, door politie optreden, geen treinen van en naar Hoofddorp schalt het door de luidsprekers. Het zal wel ergens voor nodig zijn, maar je zult toch maar een afspraak hebben in Hoofddorp. Ik heb nog even wat tijd, voordat ik mijzelf voor de Hoofdingang plaats, opdat mijn schrijfvriendin mij kan spotten. Dit is een lang geleden gepland dagje, waar wij ons allebei zéér op